LG BP735

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LG BP735 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

rinzeanne 07-03-2015
Geschreven voor: LG BP735

Vandaag deze LG blu ray / mediaspeler gekocht. Installatie is ontzettend gemakkelijk, met slechts 2 aansluitingen: HDMI en LAN kabel. Optioneel kan er nog een optische geluidskabel in, maar die zat al in mijn Sonos Playbar...
DVD's worden ontzettend snel ingeladen, wat erg prettig is.
Ook het menu is snel en er zijn veel apps beschikbaar, waaronder Youtube en Netflix.

Enige minpunt was dat er geen software beschikbaar is voor de Mac. Verbinding met het netwerk loopt daarom via Plex, dat je eerst op je iMac moet installeren. Ook de mappennavigatie had ik via dit Plex graag beter gezien, nu is alles voorgedefinieerd in Movies, Music en Photos.

Na de juiste app te hebben geinstalleerd (moest er 4 verschillende downloaden) werkt nu ook de iOs app op mijn iPhone. Hiermee heb je een volledige afstandbediening op je smartphone wat erg handig is. Het systeem loopt bij stoppen afspelen mediabestand alleen wel eens vast en gooit je dan weer naar het hoofdmenu. Maar voor deze prijs biedt het veel waar voor z'n geld.
Leuke feature: in de app zit een knop waarmee het geluid door de koptelefoonaansluiting van je telefoon wordt geleid. Handig voor als niet iedereen naar de TV wil kijken/ meeluisteren.